Fisioteràpia

Taping & Kinesiotaping

Durada: consultar

Taping & Kinesiotaping

El tapping o embenat funcional és un tipus d’immobilització parcial que es caracteritza perquè permet certa mobilitat funcional respecte a les immobilitzacions totals.

S’utilitza en patologies lligamentoses, tendinoses i musculars. L’embenat funcional té l’avantatge d’evitar els efectes secundaris de la immobilització total: atrofia muscular, rigidesa articular, lesions cutànies, síndrome de Su?dek, augment del risc trombòtic, etc.

Els embenats funcionals o tapes s’utilitzen tant amb fins terapèutics com preventius. Indicacions: esquinços, tendinitis, distensions musculars, deformitats articulars ( hallux valgus, garra cubital, …), luxacions-subluxacions articulars,…

El kinesiotapping és una tècnica japonesa d’embenat que actua sobre el sistema musculoesquelètic i limfàtic. Consisteix en aplicar sobre la zona adolorida unes venes adhesives que s’adapten (ja que són elàstiques) com la pròpia pell. Mitjançant aquest embenat aconseguim augmentar l’espai intersticial, reduint d’aquesta forma la pressió sobre els receptors de dolor i permetent que tant el sistema limfàtic com el sanguini drenin amb major facilitat. S’aconsegueix així que el dolor disminueixi i el moviment muscular augmenti la seva amplitud.

El kinesiotape alleuja i tracta les lesions quan existeixen però també millora el rendiment muscular en esportistes sans. Aquesta tècnica d’embenat es molt usada per esportistes i molt útil contra el dolor i les lesions musculars, lligamentoses i tendinoses.

Beneficis

• Alleuja el dolor.
  • Millora la mobilitat.
  • Disminuiex l’inflamació i els hematomes.
  • Permet els entrenaments funcionals.
  • Estimula els múculs.
  • Millora la postura del pacient.
  • Millora el rendiment esportiu.
  • Millora le procés de rehabilitació de les lesions.
Reservar hora