Fisioteràpia

El fisioterapeuta realitzarà les exploracions i proves necessàries per tal d’arribar al diagnòstic de fisioteràpia i poder aplicar els seus coneixements per poder tractar el cas particular, utilitzant la tècnica i els mitjans més adequats en cada pacient i en cada moment del tractament.
Rehabilitació

El fisioterapeuta realitzarà una anamnesi (entrevista) del problemes o dificultats de cada pacient.

A partir d’aquí realitzarà les exploracions i proves necessàries per tal d’arribar al diagnòstic de fisioteràpia i poder aplicar els seus coneixements per poder tractar el cas en particular, utilitzant la tècnica i els mitjans més adequats en cada pacient i en cada moment del tractament.

El nostre objectiu és facilitar el desenvolupament, manteniment i recuperació de la màxima funcionalitat i mobilitat de la persona.

Massatges Terapèutics

Massatges terapèutics

El massatge terapèutic es considera una tècnica de massoteràpia que s’engloba dins la Fisioteràpia. Aquest requereix tècniques molt estudiades basades en un ampli coneixement de l’anatomia i fisiologia muscular i fascial. Aquest ha d’estar realitzat per una fisioterapeuta per garantir l’eficàcia del tractament.

Es compon d’una sèrie de maniobres manuals dirigides a tractar molèsties a les estructures musculars, fascials, òssies i múltiples patologies prèviament diagnosticades.

Ajuda a la recuperació i manteniment de la salut. Pal·lia o redueix el dolor, recuperant la mobilitat restringida que existeix entre els teixits afectats provocant una estimulació de la funció circulatòria i afavorint al benestar de la persona.

El massatge terapèutic s’adapta a les necessitats de cada pacient.

Electroteràpia

L’electroteràpia és una disciplina que s’engloba dins la fisioteràpia i es defineix com l’art i la ciència del tractament de lesions i malalties per mitjà de l’electricitat. L’electroteràpia no té efectes secundaris.

S’aplica en processos dolorosos, inflamatoris múscul-esquelètics i nerviosos perifèrics, així com en atrofies i lesions musculars i paràlisi.

BENEFICIS DE L’ELECTROTERÀPIA
  • Millora del trofisme.
  • Analgèsic (TENS).
  • Antiinflamatori.
  • Potenciació neuromuscular.
  • Tèrmic, en el cas d’electroteràpia d’alta freqüència.
Tapping

Tapping i Kinesiotaping

El tapping o embenat funcional és un tipus d’immobilització parcial que es caracteritza perquè permet certa mobilitat funcional respecte a les immobilitzacions totals.

S’utilitza en patologies lligamentoses, tendinoses i musculars. L’embenat funcional té l’avantatge d’evitar els efectes secundaris de la immobilització total: atrofia muscular, rigidesa articular, lesions cutànies, síndrome de Südek, augment del risc trombòtic, etc.

Els embenats funcionals o tapes s’utilitzen tant amb fins terapèutics com preventius. Indicacions: esquinços, tendinitis, distensions musculars, deformitats articulars ( hallux valgus, garra cubital, …), luxacions- subluxacions articulars,…

El kinesiotapping és una tècnica japonesa d’embenat que actua sobre el sistema musculoesquelètic i limfàtic. Consisteix en aplicar sobre la zona adolorida unes venes adhesives que s’adapten (ja que són elàstiques) com la pròpia pell.

Mitjançant aquest embenat aconseguim augmentar l’espai intersticial, reduint d’aquesta forma la pressió sobre els receptors de dolor i permetent que tant el sistema limfàtic com el sanguini drenin amb major facilitat. S’aconsegueix així que el dolor disminueixi i el moviment muscular augmenti la seva amplitud.

El kinesiotape alleuja i tracta les lesions quan existeixen però també millora el rendiment muscular en esportistes sans. Aquesta tècnica d’embenat es molt usada per esportistes i molt útil contra el dolor i les lesions musculars, lligamentoses i tendinoses.

Pressoteràpia

La pressoteràpia és un aparell que consisteix en aplicar determinades pressions d’aire sobre diferents parts del cos, exercint una compressió i un relaxament alternats que actuen de forma molt eficaç en el sistema limfàtic. Aquesta tècnica promou la recuperació de l’elasticitat cutània i augmenta l’aportació d’oxigen als teixits, facilitant la regeneració tissular.

La pressoteràpia són unes botes compostes per 12 cames d’aire que es van inflant i desinflant seguint un programa.

BENEFICIS DE LA PRESSOTERÀPIA
  • Evita la formació de la cel·lulitis i l’elimina.
  • Redueix la inflor i pesadesa de les cames alleujant el dolor.
  • Tracta de manera eficaç les varius.
  • Redueix significativament la retenció de líquids.
  • Modela cames, braços, nalgues i ventre.
  • És un complement ideal per aprimar-se.
  • Millora l’aspecte de la pell, tonificant-la.
  • Combat les migranyes i el reumatisme.
  • Millora el funcionament de les vies respiratòries.
  • Estimula el retorn circulatori.